Problemy z narządami wewnętrznymi

masaż manualny

Osoby cierpiące na tę przypadłość borykają się z problemami w funkcjonowaniu narządów wewnętrznych, takimi jak zaparcia, refluks, nawracające infekcje dróg moczowych i nie tylko. Zabieg manipulacji powięzi może Ci pomóc.

Gdy poddamy się operacji lub poważniejszemu urazowi, w naszym organizmie utworzą się zrosty, które mogą powodować napięcie tkanki łącznej narządów wewnętrznych i powodować zaburzenia w ich funkcjonowaniu. Na przykład osoby, które przeszły różne operacje jamy brzusznej, mogą w przyszłości cierpieć na niedrożność jelit lub zaparcia spowodowane infekcjami.

Wszystkie narządy wewnętrzne naszego ciała są zakotwiczone w ścianie brzucha i tylnej części ciała za pomocą tkanki łącznej (powięzi). Wyobraź sobie, że cały obszar od szyi do pachwiny przypomina szeroki cylinder, wewnątrz którego znajduje się rozgałęziona sieć, a w obrębie tej sieci znajdują się wszystkie narządy wewnętrzne naszego ciała i są zakotwiczone siecią do cylindra, a także do siebie nawzajem.

Tak naprawdę wygląda nasze ciało od środka - każdy narząd wewnętrzny w naszym ciele jest owinięty dwoma rodzajami tkanki łącznej - jedna jest cienka i elastyczna - przylega bezpośrednio do narządu wewnętrznego, a druga jest mocniejsza i bardziej włóknista, która łączy narządy wewnętrzne i podwiesza je. Te dwie tkanki łączne powinny chronić narząd i zakotwiczać go w miejscu, a także jednocześnie umożliwiać mu poruszanie się w przestrzeni (tak jak jelito porusza się nieco w jamie brzusznej, gdy leżymy w pozycji embrionalnej) i umożliwiać mu wykonywanie własnego ruchu (bicie serca, jelita poruszają się ruchem falowym zwanym perystaltyką, płuca rozszerzają się i kurczą podczas oddychania i nie tylko).

Operacje/urazy/choroby przewlekłe spowodują zmiany w tkance łącznej, zaburzą ruch narządu, jego normalne funkcjonowanie, a także będą miały wpływ na sąsiadujące z nim narządy wewnętrzne, połączone z nim tą samą tkanką łączną.

W jakich przypadkach warto zgłosić się na leczenie?

Problemy z funkcjonowaniem układu oddechowego, trawieniem, układem moczowym, trudności z zajściem w ciążę, silne bóle miesiączkowe, a w niektórych przypadkach nawet przewlekłe stany zapalne narządów wewnętrznych.

Jeśli cierpisz na problem wewnętrzny i nie znalazłeś jeszcze remedium, zapraszamy do konsultacji, aby dowiedzieć się, czy i jak możemy Ci pomóc.

Jak przebiega leczenie?

W zabiegu Manipulacji Powięzi dogłębnie badamy historię choroby pacjenta, a następnie przeprowadzamy zabieg manualny mający na celu uwolnienie zrostów zakłócających prawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych.