Manipulacja powięzi

uciskanie dolnej partii pleców

Jest to metoda terapii manualnej o bardzo dużej skuteczności w zwalczaniu dolegliwości bólowych (a także innych objawów) układu ruchu. Twórcą metody jest Luigi Stecco, który w oparciu o anatomię i fizjologię człowieka oraz na podstawie przeprowadzonych tysięcy zabiegów terapeutycznych opracował ten innowacyjny system leczenia.

Terapia polega na manipulacji określonych punktów (centrów koordynacji i fuzyjnych centrów koordynacji) w ciele człowieka, które pokrywają się z punktami: akupunkturowymi, spustowymi, Cyriaxa oraz Meigne’a. Centra koordynacji znajdują się na przebiegu sekwencji, przekątnych oraz spiral mięśniowo-powięziowych. Formacje te są drogami rozchodzenia się kompensacji w ciele jak również drogami rozchodzenia się bólu. Terapia uwzględnia całościowe podejście do ciała, traktując poszczególne jego segmenty jako pojedyncze ogniwa łańcucha tkankowego, którego ciągłość zapewnia powięź.

Celem terapii jest poprawa pogorszonego stanu i przywrócenie fizjologicznego ślizgu w zmienionej chorobowo tkance.

Charakterystyczne dla metody Stecco jest to, że nie pracujemy w miejscu bólu, lecz w miejscu jego przyczyny.

Po przeprowadzonej terapii zaczyna się reakcja zapalna która osiąga szczyt po 12 godzinach i kończy się po 48-72 godzinach. Po 96 godzinach rezultat leczenia staje się najbardziej widoczny. Stan zapalny jest częścią leczenia i nie należy przyjmować leków przeciwzapalnych po przebytej terapii.